خوب بودن همیشگی را متوقف کنیم

خوب بودن همیشگی چه‌ قدر ممکن است؟ همه ما مشتاقیم که همیشه خوب به نظر برسیم. اما این نمی‌تواند همواره اتفاق بیفتد چرا که خیلی از اوقات ما ناچاریم انتخابی سخت را انجام دهیم؛ اینکه دل دیگران را بشکنیم. مثلا به کودکی بگوییم که دیگر نمی‌توانیم با او بازی کنیم. همکاری را اخراج کنیم و…. این ویدیو “مدرسه زندگی” به ما می‌گوید که چرا نباید همیشه خوب به نظر برسیم!

آنچه در ویدیو خوب بودن همیشگی با آن آشنا می‌شویم

  • این طبیعی و زیباست که بخواهیم انسان خوبی باشیم. در دنیایی پر از بی‌رحمی و بی‌فکری، افراد خوب به سخاوتمندی، دلسوزی و مهربانی مقید هستند. آنها هرگز نمی‌خواهند باعث شوند که کسی احساس شکست کند یا نگران چیزی باشند. آنها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا باعث ناراحتی دیگران نشوند.
  • وسوسه‌های بزرگی وجود دارد که لحظه حقیقت را به تأخیر بیندازیم یا به طور کلی از آن اجتناب کنیم.  افراد “خوب” هنوز در اعماق  وجود خود امیدوارند که – در حالی که همیشه لبخند می‌زنند و  با دیگران موافقت می‌کنند – با همه دوست بمانند.
  • واقعاً خوب بودن مستلزم چیزی «زیباتر» از توافق و سازش مداوم است. این به معنای دفاع از سیستم ارزشی فرد به دیگران و پایبندی به آن است، حتی به قیمت گاه به گاه مخالفت عمومی.
  • این بدان معناست که بار گفتن سخنان ناخرسند به دیگران را بر عهده بگیریم و بعدازظهر یا ماه آنها را خراب کنیم تا آینده بلندمدت آنها و خودمان را نجات دهیم.

صفحه یوتیوب مدرسه زندگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.