شور یا وظیفه؟! مساله این است

شور یا وظیفه؟ بسیاری از اوقات ما درگیر یک دو راهی سرنوشت‌ساز می‌شویم؛ اینکه شور و شوق خود را دنبال کنیم یا به دلی امنیت شغلی و شرایط مطمئن‌تر وظیفه را برگزینیم. یعنی دنبال علایق‌مان نرویم و آن‌ها را کنار بگذاریم و از راه مطمئن‌تری زندگی‌مان را برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم. به راستی کدام راه را باید انتخاب کنیم؟ ممکن است این ویدیوی “مدرسه زندگی” راهکار قطعی ندهد اما ما را در این زمینه آگاه می‌کند.

عوامل موثر بر رضایت شغلی؛ آنچه در ویدیو شور و شوق یا وظیفه با آن آشنا می‌شویم

وقتی نوبت به تصمیم‌گیری می‌شود که با زندگی خود چه کنیم، اغلب با انتخابی بسیار دردناک مواجه می‌شویم: مسیر پرشور در مقابل مسیر امن. دومین مسیر شامل تسلط تدریجی بر یک حرفه قابل اعتماد است. ما خسته خواهیم شد – اما می‌دانیم که هرگز اخراج نخواهیم شد.

  • اما ترک سیستم آکادمیک انتخابی راحت و متداول نیست؛ بهتر است فکر کنیم چطور می‌توانیم چشم‌اندازی ترسیم کنیم که زندگی‌مان چیزی فراتر از دنباله‌روی نسخه‌های رایج باشد.
  • زمانی که مفهوم رضایت شغلی و امنیت را به درستی بررسی کنیم، ممکن است ساده‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد. تا زمانی که کاری را انجام می‌دهیم که از آن متنفریم یا از روی ترس و وظیفه آن را دنبال می‌کنیم، هرگز به درستی امنیت نداریم.

صفحه یوتیوب مدرسه زندگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.